Nasz Portal wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu dostarczenia usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

Zaloguj się do
Panelu Administracyjnego

Nazwa użytkownika:

Hasło:

Listopad 18, 2018, 11:01:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając adres e-mail, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: salon samochodowy w świetle ochrony ppoż  (Przeczytany 4278 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
lukasx160
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Wiadomości: 62


« : Luty 11, 2011, 08:19:57 »

Jakbyście potraktowali salon samochodowy jeżeli chodzi o KZL? Czy pojazdy powinny mieć odłączone akumulatory i opróżniony bak z paliwa??
Zapisane
zonikpl
Bardzo zaawansowany użytkownik
*****
Offline Offline

Wiadomości: 863



WWW
« Odpowiedz #1 : Luty 11, 2011, 05:58:07 »

ZL III + ewantualna stacja obsługi samochodów to strefa PM
Zapisane
popa99
Bardzo zaawansowany użytkownik
*****
Offline Offline

Wiadomości: 336


LIKE IT FIREFIGHTERS


« Odpowiedz #2 : Luty 11, 2011, 07:45:05 »

zapisy z RMSWIA ws ochrony ppoż....:
"...garażowanie pojazdów silnikowych w obiektach i pomieszczeniach nieprzeznaczonych do tego celu, jeżeli nie opróżniono zbiornika paliwa pojazdu i nie odłączono na stałe zasilania akumulatorowego pojazdu..."
jeżeli to salon samochodowy z wystawionymi samochodami + biura, spełniamy powyższy przepis to ZL III,
natomiast stacja obsługi samochodów (serwis/warsztat) to raczej PM<500MJ/m2 (jeżeli wyposażenie serwisu to większość materiały niepalne) - średnia gęstość obciążenia ogniowego w PM poniżej 500MJ/m2,
dwie strefy pożarowe.
 
Zapisane

POPA
zonikpl
Bardzo zaawansowany użytkownik
*****
Offline Offline

Wiadomości: 863



WWW
« Odpowiedz #3 : Luty 11, 2011, 08:18:15 »

podpisuję się pod wypowiedzią popa99
Zapisane
lukasx160
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Wiadomości: 62


« Odpowiedz #4 : Luty 12, 2011, 04:42:41 »

też tak myślałem. Nie dało mi to spokoju i jak byłem w salonie zapytałem się obsługi. Pani powiedziała że pojazdy wjechały same na kołach. W zbionikach mają ok. 5 litrów benzyny i oczywiście akumulatory podłączone to już sam widziałem. Także przepisy przepisami, a salony samochodowe mają własne poglądy na ten temat... oczywiście miałem na myśli same salony bez sąsiadujących warsztatów.
Zapisane
El Niño
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Wiadomości: 96



« Odpowiedz #5 : Marzec 01, 2011, 10:41:26 »

To co powiecie Panowie na przypadek obiektu centum serwisowego samochodów gdzie obiekt stanowi jedną strefę - hale obsługi i napraw razem z częścią biurową w dokumentacji projektowej projektant/rzeczoznaca określili cos takiego:
Przedmiotowy budynek pełni funkcję usługową oraz biurową, co kwalifikuje go do obiektów użyteczności publicznej. Ponadto nie zawiera pomieszczeń przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób niebędących jego stałymi użytkownikami oraz nie jest przeznaczony przede wszystkim do użytku ludzi o ograniczonej zdolności poruszania się. Z uwagi na powyższe budynek klasyfikuje się do kategorii zagrożenia ludzi ZL III. Budynek jak najbardziej wybudowany i odebrany. Tu podstawą kwalifikacji było jak mi przekazano przeznaczenie obiektu - tzn świadczono usługi naprawy samochodów jako kwalifikacje do obiektów użyteczności publicznej:) I co wy na to?? A swoją drogą czy samochody, które stoją na drogach ewakuacyjnych w centrach handlowych to wjechały o własnych siłach czy ktos im musiął pomóc??Uśmiech
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!